måndag 16 maj 2011

Födelsedagsfirande och besök

Nu har det varit stiltje på bloggen i drygt en vecka. Jag har entrat 30år och sidbytet känns alldeles underbart! So far, so good! Jag har haft ett efterlängtat besök av mamma och vi har kutat runt på stan hela dagarna. Ni kan tänka er…det är nästan fem månaders shopping och nöje som jag skulle ta igen denna vecka. Jag har hittat en massa bra kläder, ätit gott och haft trevligt sällskap hela veckan. Det är roligt att traska på stan med mamma för vi gillar att titta i samma typ av butiker. Det var tre år sedan hon var och hälsade på mig sist så vi hade mycket att se på.

Veckan har varit fartfylld och mamma och jag har betat av halva Malmö och i princip hela den västra kustremsan från Ängelholm i norr till Smygehuk i söder. Vädret har varit strålande de flesta dagarna så vi har strosat i parkerna och åkt kanalturen. Igår kväll tog mamma flyget hem men som tur är dröjer det inte så länge innan vi ses igen.

En kanaltur i Malmö hör sommaren till
Paketöppning, omgång 1
Paketöppning, omgång 2
Smörgåstårtorna som R gjorde till mig
Bron över till den bättre sidan
Mamma glassar runt
Åsa och morbror kom också för att fira min dag
De kom färdandes i morbrors lustiga veteranbuss från 1966 som har både eldstad, kök, sovrum
och toalett. Det var inte helt lätt att hitta fickparkerig till en 12 meter lång buss, men det gick.
Jensen's efterrätter går inte av för hackor
Oueens delight.
Frasig våffla med mjukglass, jordgubbssylt, chokladsås och hasselnötskross.
Oasen
Kalasväder som alltid på min födelsedag
En "tam" korp i Smygehuk som jag delade min födelsedagskaka med

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar