torsdag 21 april 2011

Hallelujah moment

Vi har entrat vecka 24 och bebisen busar runt för fullt i Ap-kulan…det sprattlas och sprattlas och så fort jag lägger mig på mage eller lägger datorn på magen så får jag mig en välplacerad fot i sidan. Det börjar nog bli lite trångt där inne.

I förrgår lyckades vi kommunicera med Apan för första gången. R höll sin hand på min mage och varje gång jag tryckte ovanifrån på magen så sprattlade det till under hans hand. Det var lite av ett ”Hallelujah moment” för R och mig…och vem vet, det kanske det var för Apan också.

Kulan v.24 i en extremt osmickrande vinkel

Fina vänner

Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på alla vänner jag har och som alltid finns runt omkring mig på ett eller annat sätt. Vilken tur jag har som träffat Er. Det är så många som jag verkligen har roligt tillsammans med och som alltid ställer upp när det är något. Smått eller stort! Vissa av er bor tyvärr inte på "rätt" sida av landet men ändå så är vänskapsbanden så starka att de gånger vi ses är det som att vi sågs igår. Vissa vänner har hängt med sedan barnsben men de allra flesta som jag umgås med är faktiskt vänner som jag träffat genom studier och katterna. Kanske är det trots allt så att "lika barn leka bäst" som det gamla ordspråket lyder.

Igår kom Johanna hem till mig för att äta våfflor och snacka skit. När vi började räkna månaderna som gått sedan vi sist sågs så kom vi fram till att det snart måste vara ett halvår sedan...och titta vilken underbar bukett jag fick av min fina, fina vän. 




Buzzador

Jag är sedan några år tillbaka medlem i Buzzador, där man får testa och marknadsföra olika produkter/tjänster i sin bekantskapskrets. Det som gör Buzzador extra bra är att man bara deltar i de kampanjer som man själv vill vara med i. 

Jag har t.ex. varit med i kampanjer för Wrigleys Extra halstabletter, Lambi näsdukar och Pepsodent tandkräm. Där har jag fått dela ut små provförpackningar och rabattkuponger och sedan berättat för mina vänner om produkterna. Konceptet med marknadsföringen bygger alltså på "Word of Mouth" - Konkret innebär detta att jag berättar lite bakgrundsinformation om produkten och sedan vad JAG tycker om den. När kampanjen varit klar så har jag lämnat in en nätbaserad rapport som bara tar ett par minuter att fylla i där jag bland annat kort berättat vad jag tyckte om produkten själv.

Buzzador söker nu småbarnsföräldrar med barn födda 1 januari 2010 eller senare. Under våren kommer en rad spännande kampanjer speciellt riktade till denna målgrupp! 

Rekryteringskampanjen pågår från och med idag, till och med 27 april 2011

Vill du också bli en buzzador? Använd då länken nedan och anmäl dig!

Kom igen nu mammor och pappor! Det här är kul! :)


http://www.buzzador.com/?refstr=Fiien


Använder du länken ovan så framgår det att det är jag som har rekryterat dig, vilket jag får poäng för. Om du inte ingår just i denna målgrupp (småbarnsförälder)  men ändå känner att Buzzador kan vara något för dig så skicka din mailadress så fixar jag en inbjudan till dig!
Exempel på kampanjer som Buzzador genomförde bland småbarnsföräldar under 2010.