fredag 6 maj 2011

Hyddan roar

Apkulan v. 26

I förrgår när jag stod och plockade ur diskmaskinen…iförd leggings, t-shirt och en alldeles för kort luvtröja så brakade världens skratt loss från andra sidan köket.
- ”Vad är det?”, frågar jag.
- ”Herre gud! Vilken stor mage du har alltså”, utbrister R och fortsätter att skratta hysteriskt. ”Ha ha ha… Du ser ut som en badboll på två ben”, klämmer han fram mellan kikningarna.

Kul att min nya ”figur” kan glädja någon iaf… så fort Apan är kläckt är det nog bäst att jag införskaffar en munkorg till R. 

5 kommentarer:

  1. Jag tror inte att Rafi fattar hur stor din mage kommer att bli innan den är färdigväxt... :-)))

    SvaraRadera
  2. Han kommer att få en chock... och jag kommer nog snart att behöva skaffa öronproppar för att "sila" informationen om hur jag ser ut och inte ;-)

    SvaraRadera
  3. Rafi lever farligt... Har han inte hört talas om graviditetshormoner?! Med tanke på hans yrke borde han vara lite mer insatt.;-)

    SvaraRadera
  4. nu var det allt för länge sedan en uppdatering. E ju bortskämda med ett inlägg minst varannan dag ju ;)

    SvaraRadera
  5. Maria: Verkligen...han har ett par supertjocka böcker om obstetrik i bokhyllan men jag betvivlar att han verkligen har läst dem ;-)

    Mia: Lugn, det kommer... ;) Har haft mamma på besök 7-15maj så jag har prioriterat att umgås med henne istället :-)

    SvaraRadera