fredag 5 augusti 2011

På tu man hand

Idag jobbade R sista dagen innan hans 3 veckor långa semester tar vid...eller semester och semester. Det finns en stor risk att han är tröttare efter denna semester än innan. Vi åkte ner på stan och satte oss på Jensen's eftersom vi hade ett erbjudande om en "gratis biff" där som går ut om två dagar. Jag åt salladsbuffé med vitlöksbröd. Det var sjukt goda inlagda gröna tomater och inlagda jättenypon (?) i buffén bland annat.

Salladsbuffé med vitlöksbröd
Till efterrätt tog R den belgiska chokladkakan som han alltid tar, medan jag gick i från mitt standardval (Queens Delight - den tjocka våfflan med mjukglass, chokladsås, hasselnötter och jordgubbssylt) och provade istället en apelsinsorbét med chokladmousse och apelsinklyftor. Jag måste säga att sorbéten var till belåtenhet (smakade som höljet på en solero) men chokladmoussen kunde jag, ärligt talat, ha varit utan. Säkra kort är just säkra kort och hädanefter blir det därför våffla igen!
Apelsinsorbét och Chokladmousse
Jag antar att detta var det sista restaurangbesöket på ett tag...och det sista på tu man hand för ganska lång tid framöver. I helgen ska vi därför se till att det blir "kvalitetstid" för hela slanten. 

2 kommentarer:

  1. Åh, är appelsinsorbén tillbaka, måste säga till Peter att vi ska på Jensen och äta innan semestern är slut. Den har varit borta från menyn ett tag nu.

    SvaraRadera
  2. Ja, skynda er dit... :) Har du testat våfflan? Annars - gör det också! :)

    SvaraRadera