fredag 5 augusti 2011

Nu med huckle!

Hårturban av microfiber

LUGN...jag har inte konverterat till varken varmare breddgrader eller blivit bortgift. Jag måste dock visa en av de många saker jag inte klarar mig utan (JUST det...rakt ner i BB-väskan med denna!) 

För er med långt hår kan jag verkligen rekommendera denna hårturban i microfiber från SMART. Det sparar mig säkert 2h i torktid eftersom jag sällan eller aldrig fönar mitt hår. Det finns en nackdel med dessa hucklen och det är att de lätt luktar lite...."skunk". Jag tror att det är materialet i handduken som gör det...och det hjälper inte hur mycket man än tvättar turbanen utan den har en speciell doft. Jag har dock inte känt att håret luktar illa, utan jag tar ur handduken när håret är fuktigt, och låter resten självtorka. Jag använder dessa varje dag och har så gjort i säkert närmare fem år nu.

4 kommentarer:

  1. Var köper man en sådan handduk? Jag har ingen fön och orkar sällan fixa till håret. Jag kom dessutom på att jag nästan aldrig borstar håret. Nu har jag ju inte samma läng och kvalitet som du så det gör inte så mycket. Men en sådan handduk kan ju vara bra att ha.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att de är superbra och speciellt för att det är en knapp i nacken så den sitter verkligen fast på huvudet. Jag har fått dessa turbaner av min mamma (jag brukar önska mig dem i present). Jag vet att hon har fått jaga runt endel för att hitta dem men att hon tillslut hittade en liten butik i närheten av där hon bor som hade dem... ingen kedja som finns här tyvärr.

    Det verkar som att du kan maila tillverkaren och fråga vilka återförsäljare som finns i närheten av dig:
    http://www.smartspaline.se/aterforsaljare.html

    På nätet har jag bara hittat två återförsäljare som säljer badhandduk och turban i paket för 269:-

    http://www.textilboden.se/hair-bath-wrap-harturban-spahandduk-p-2877.html

    http://www.smarthem.se/9366/p/ge-bort-en-smart-present/hair-bath-wrap-set-harturban-och-spahandduk/


    Får du inte tag i någon så kan jag kolla om jag kan fixa en leverans från ön :-)

    SvaraRadera
  3. De finns på Bo Ohlsson i Tomelilla också :-)

    SvaraRadera
  4. Toppen Monica! Då får man bege sig dit helt enkelt... "Beuu Ulsåån i Tåmmelilla" har visst ALLT! ;-)

    SvaraRadera