måndag 22 oktober 2012

Kartongrummet

Kartongrum...
Jag har kört ett ryck i kartongrummet idag och packat upp säkert 20 kartonger. En himla massa leksaker, handdukar, filtar, lakan och kläder. Ja, i vår trea så har vi ett rum till flyttkartonger. Saker som vi inte verkar ha någon plats till... kartoner med barnkläder som ska sparas eller säljas. Lampor, krukor, böcker och annat krafs som ska till Loppisen. SUCK....så trött jag är på alla saker. Det är skrämmande vad mycket saker som bara "står". Kaffebryggare, pizza pronto, bordsgrill, soda stream...en massa prylar som vi faktiskt inte använder.

När renoveringen är klar och sakerna fått nya hem och platser så är tanken att det här ska bli Elliots rum där han kan ha alla sina leksaker. Sova får han dock göra inne hos oss för det är så tokmysigt att ha honom snusande alldeles bredvid mig. Att mitt i natten bara kunna sträcka ut handen och lägga den i hans, att bara kunna krypa nära och känna de små fjunen kittla under näsan. Han luktar så gott, min lilla pojke. Ja, fortfarande händer det att jag vaknar på natten och bara tittar och tittat och tittar...för att han är så himla fin och gör vårt liv SÅ mycket roligare.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar