måndag 29 augusti 2011

Slut på semestern

Idag började R jobbet igen efter tre veckors semester. Det innebär att Elliot och jag ska klara oss själva om dagarna. Vi ska varva blöjbyten, mys och mat med några få måsten. 

Det känns som att tre veckor var vad jag behövde för att börja komma in i det nya livet. För en vecka sedan kände jag en liten klump i magen när jag tänkte på att R skulle börja jobba men i morse när klockan ringde och vi gick upp för att äta frukost så kändes det faktiskt helt okej. Vi är redo nu! R har varit ett perfekt stöd för oss här hemma under dessa veckor, han tar rollen som pappa på största allvar. Redan efter ett par dagar sa han att "bebisblöjor är ju ingenting när man har jobbat på kirurgen". Jag tänker ett "blöj-år" framåt i tiden och jo, jag ser bara fler och fler fördelar med R yrkesval. ;-)

Elliot 22 dagar



1 kommentar:

  1. Javisst är det konstigt att det kan ändras så. Första dagarna gick jag o funderade över hur jag skulle få Bazze att vara hemma de första månaderna, kändes som omöjligt att jag skulle klara mig själv hemma bara efter ett par veckor. Men sen när det gått några veckor.. ja då var det ändå helt ok.

    Så fin Elliot är på den översta bilden, han ser precis ut som nåt mittemellan dig och Rafi, helt otroligt! Jättesöt!

    SvaraRadera