måndag 29 augusti 2011

Besök?


Innan Apan föddes satte jag upp ett "besöksförbud". Jag ville inte känna mig stressad av att släkt och vänner skulle hänga på handtaget direkt efter födseln. Jag trodde att jag skulle känna mig medtagen efter operationen, jag trodde att jag skulle ha ont....rejält ont. Det har jag inte alls haft. Jag har känt mig otroligt kry hela tiden. 

R har haft 3v semester och det har varit skönt att ha denna tid avsatt för oss själva och vår nya lilla familj. Att i lugn och ro lära känna vår son och bekanta oss med livet som mamma och pappa. Att kunna låta disken stå kvar på diskbänken...eller i hela köket när det varit som värst...utan att ha en massa saker inbokade har varit väldigt skönt. En vecka efter snittet hade vi de första besökarna. Det blev lite för mycket både för Elliot och mig kände jag, även om det var trevligt. En vecka senare bjöd jag in en annan vän på fika och nu har ytterligare en vecka passerat och jag känner att vi så smått börjar få läget under kontroll. Jag kan inte säga att vi skaffat oss "rutiner" riktigt än, men nu känner jag iaf att det skulle vara trevligt med lite fikabesök. Vänner som inte bryr sig om att det är lite stök och bök eller att varken jag eller Elliot har kommit i eller ur pyjamasen är därför varmt välkomna att boka in en dejt med oss nu.

5 kommentarer:

  1. Tant mia kommer gärna igen =)

    SvaraRadera
  2. Tant Mia är väldigt välkommen :) <3

    SvaraRadera
  3. Så olika man är. B var också hemma tre veckor (en på BB och två hemma) och jag tror att vi hade besök åtminstone en gång om dan från dag ett, vissa dagar två besök. Låter skitjobbigt nu i efterhand men jag minns inte det så alls, det var rätt skönt att det kom nån en gång om dan o påminnde om livet utanför och så hade alla med sig en massa mat och fika, inte så illa :-) Tror inte vi behövde laga mat på ett par veckor...

    Och jag säger som Sanna sa till mig när jag efter några veckor snackade om att komma in i rutiner - glöm det! Det blir inga rutiner de första månaderna, finns inget schema inbyggt i bebisarna som jag trodde man menade utan de skapar du själv med honom lite längre fram när han är mottaglig för det.

    Jag vill gärna komma på besök! Ställ mig i kö! Ska iväg ett par dagar snart men jag kommer gärna förbi en dag nästa vecka. Jag kan lämna lille vildingen hemma så det blir ett lugnt besök den här gången :-)

    SvaraRadera
  4. Vi tänkte komma förbi om ngn vecka eller två. Då kan du låta alla smutskläder ligga framme och skjuta på disken till en bättre diskdag- för så funkar det hemma hos oss! Dessutom kan vi själva ta med gammalt hederligt köpefika. Får vi komma då? ;)
    kram Emma, Svea och Alma

    SvaraRadera
  5. Linda & Emma: Vad roligt. Ni är välkomna :) Jag får besök av släkt från ön nästa vecka och veckan därefter tror jag. Men hör av er när ni kan så bestämmer vi lite närmare...

    SvaraRadera