måndag 1 augusti 2011

Grannfejden nästa!

NU har bägaren har runnit över... Är det någon som kan ta och gräva ner min respektlösa granne?

Jag har skrivit om henne och hennes vattenlekar förr... Idag skurar skitungen sin äckliga balkong och häller ner svart alg-vatten på min balkong som luktar as. Rakt ner över balkongmöblerna, rakt ner över filtarna jag hade där! Rakt ner över mitt balkongräcke, kanter och trätrall - som jag skurat med svamp just för att det inte ska droppa på balkongerna under mig. Jag är så trött på henne!

Hon gör ingen notis trots att jag ropar till henne...inte ens när jag drar undan mina möbler med buller och bång...hon fortsätter ändå. Allvarligt talat! Antingen är hon stendöv eller så skiter hon bara i det. Det här var iaf droppen. Jag menar...hon måste ju fatta att det rinner ner på balkongerna under hennes likaväl som hon måste kunna räkna ut att det ramlar ner skräp och splitter på alla andras balkonger när hon bara sopar det rakt ner från sin? Eller? Ska jag behöva förklara det för henne personligen? Dumma människa!

TACK och lov hade jag tagit in torkställningen med rentvättade kläder från balkongen ett par timmar innan...

1,2,3....10! Andas! Ta mig samman!


Jag hör att hon börjar skura där uppe... än så länge droppar det lite 
försiktigt. Okej, inte jättekul men jag flyttar möblerna och står ut.


En stund senare...
(Det regnar alltså inte på filmen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar