måndag 1 augusti 2011

En skönhet klär i allt!

I går var jag och R i stans mest pinsamma affär, Engelbrektsboden. Jag har varit där inne en gång tidigare i mitt liv och sagt att jag aldrig mer sätter min fot där. Nu hade dock Linda tipsat mig om att de hade billiga tanttrosor där (sådana som går extremt långt upp över magen - vilket man behöver tiden efter man blivit snittad för att inte troskanten ska skava mot såret.)

Av ren snålhet begav jag mig därför dit och mycket riktigt...Engelbrektsboden hade alla möjliga, och omöjliga, varianter av tanttrosor... i blommigt, enfärgat, med och utan frukter på. Jag siktade in mig på att försöka hitta ett par helsvarta.

R såg måttligt road ut när vi kryssade fram bland de äldre damerna för att kolla in korgar fyllda av underkläder. Tillslut hittade jag precis vad jag sökte...5-pack jättetrosor för 69kr. I korgen bredvid låg 3-pack trosor i samma modell fast med en bred spets längst upp vid kanten, också för 69kr.

- Ska jag ta de här med spetskant istället?, frågade jag R.
Han lyfte ögonbrynen och tittade på mig och svarade:
- Du, det spelar liksom ingen roll om det är spetskant eller inte. 

Hans blick var väldigt övertygande. Den där spetskanten gör liksom varken från eller till...men nu är jag lycklig ägare till inte mindre än 8 par jättetrosor. Can't wait to wear it!


Jättetrosor i två olika tappningar, t.h. i bild syns den lyxigare varianten med spets ;-)

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha, visst är det en underbar affär :-)))) Jag köpte likadana som dig och de var jättebra i början när det inte var bra att trosorna skavde mot ärret. Tror varken du eller R bryr sig ett smack om dina trosor när lille Apan väl kommit!

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga!!!;-) Jag väntar med spänning på mina från Ellos...
    När det gäller engelbrektsboden så trodde jag inte att den fanns längre.

    SvaraRadera