fredag 8 juli 2011

Minimöbler

Idag är det exakt en månad till Apan föds och vi har vi köpt och monterat skötbordet. Det är en lustig men bra känsla det där...att hemmet sakta men säkert börjar fyllas med små minimöbler.
Troll Lux, pris: 1299kr
Med oss hem följde även en mobil att ha över skötbordet, nagelvårds set, en kudde till vagnen och spjälsängen samt en mjuk liten badbok med pingu. 

Teddykompaniet mobil helikopter, pris: 105kr

Nu är det bara lite småsaker kvar att köpa som t.ex. plastad frotté till vagnen, badbalja, amningskudde, blöjor och några korgar att ha saker i vid skötbordet. Kanske ska vi köpa en mjuklift också så vi kan flytta med oss Apan lite lättare.

Vi ska även köpa en skötbädd att ha på skötbordet. Det lutar åt att det blir Gunilla Axéns molnbädd i grått eller så ska vi satsa på en lite längre dyna...men i så fall vet vi inte riktigt vilket motiv det blir. 
Moln skötbädd, pris: 395kr

Nästa projekt blir att möblera om i sovrummet så att vi får plats där alla tre...wish us luck! :-)

3 kommentarer:

  1. Molnskötbäddarna är så fina. Jag vill ha en sådan, eller ngs prickiga helst i lime. Jag hoppas att vi INTE hittar Gabriels gamla... Vi har lite problem med skötbordet. Det låter idiotiskt, men jag hittar ingen bra plats i vårt hus på 217 kvm! Det lutar åt att köpa en som man lägger ovanpå spjälsängen, men jag undrar hur det kommer att fungera rent praktiskt. Kommer vi att använda den? Eller blir det lättare att byta på vår säng!? Det tål att tänkas på.
    Förresten, har du sett de flexibla badbaljorna? Jag tycker de verkar jättepraktiska...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Polkadot är jättefin tycker jag! Förutom lime så har jag även sett en i turkost som är snygg. Jag funderade också först på att ha en skötbädd över sängen men sedan tänkte jag att det kanske är skönt att ha ett fast stativ med där man kan ha alla bjöjsaker samlade?! Jag vet inte...

    Menar du badbaljorna från flexibath så har jag spanat på dem på nätet...vet du om de finns i ngn butik så man kan klämma och känna lite på dem?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, det är dem jag menar. De ska finnas på babyland i Malmö. Jag tycker att de verkar superbra. Tänk att bara kunna vika ihop badbaljan och stopp undan eller ta med den på resa.

    SvaraRadera