tisdag 17 maj 2011

Nya prylar till Apan

Apan har fått en jättesöt blå filt med krokodiler och fina djur på av blivande mormor. Den ligger nu inslagen i ett paket och väntar på att det ska bli Augusti.
Mjuk babyfilt

...och en liten "slit och släng" kanin som jag hittade till ett fyndpris (19kr) på Agdas Country shop i Trelleborg. 

Kanin från Miljögården.

Jag har dessutom köpt en bok till Apan som heter "Första boken om mig". En trevlig bok om du frågar mig, men jättefånig om du frågar R. Han har aldrig sett något liknande säger han. Men min mamma hade en sådan bok om mig och jag tycker att det är ett fiffigt sätt att samla lite utvalda foton och minnen om Apans första år på.

Första boken om mig, av Catarina Kruusval. (119kr)
Ett släktträd att fylla i och plats för foton på mor och farföräldrar

Hur födseln gick till och uppgifter om bebisens längd, vikt och hårfärg bl a. 
Det finns även ett kuvert att lägga ID-bandet eller andra minnessaker från BB i.

Mat- och sovvanor

Första leendet, första tanden, första steget, första ordet mm.

1 kommentar:

  1. Vilken fin bok, en liknande har jag med till Tim, bra att skriva upp lite grejer som man kommer glömma sen annars, jag har redan glömt hur det var första tiden så visst måste man anteckana om man vill minnas. Inte fånigt tycker jag.

    SvaraRadera