tisdag 29 mars 2011

Namn... Inlägg 2 av kanske 100 kommande

Vi har kommit så pass långt att vi nu har ett arbetsnamn... men mer om detta en annan gång. Funderingarna går ju också i banorna av andranamn, eller mellannamn om du hellre föredrar att kalla det så. R föreslog Carl för en vecka sedan eller så och faktum är att det passar ganska bra till det förnamnet som jag försöker förhandla mig fram till... Men jag tycker att det ska vara ett tredje namn till för att få ett bättre flyt i det och i morse när jag slog upp gluggarna så slog just det tredje namnet ner som en blixt från en klar himmel och jag ropade glatt från sovrummet:

- Nu vet jag! Vad tycker du om "Carl Alfred Förnamn"? 
R skyndar snabbt in och tittar med en smått orolig blick på mig. Redan där anar jag oråd...
- Är du seriös.. Carl-Alfred kan han ju inte heta förstår du väl.


Nä, det är klart.... med den rytm som R uttalade namnet är det ju faktiskt HELT otänkbart. 
Karl-Alfred i den tappning som
vi är mest vana vid att se honom.

Jag återkommer till ämnet den dag jag eller någon annan, drabbas av en ny snilleblixt... Auf Wiedersehen!

2 kommentarer: