torsdag 7 februari 2013

En andra gång

Den här veckan har R börjat sluta ett par timmar tidigare från jobbet. Dels för att avlasta för mig, dels för att kunna aktivera Elliot. Eftermiddagarna och kvällarna mår jag oftast ännu sämre, även om jag känner att illamåendet allt mer börjar breda ut sig och intervallerna blir längre och intensivare. Som sist, vill jag minnas. Jag undviker numera att gå ut förutom när jag verkligen behöver så att R kan ta med sig Elliot ut på lekplatsen så han får frisk luft och får busa av sig, precis som tidigare, känns väldigt viktigt. Tabletterna jag äter hjälper nog till viss del, men illamåendet är ändå så pass starkt att det är svårt för mig att koncentrera mig på något annat. Det är svårt att hitta saker jag kan äta, ingenting smakar gott. Jag har inget sug efter något alls egentligen. Det blir mycket blåbärssoppa, vatten, vindruvor, yoghurt och bröd. Dag ut och dag in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar