fredag 2 mars 2012

Första tanden

Elliot håller på att få sin första tand och kanten av ett litet vitt minirisgryn pryder nu hans lilla mun. I mitten, nere till vänster. Igår såg jag att den var på väg och i morse kände jag den lilla vassa kanten. Det är inte så lätt att fånga det på foto eftersom den lilla tungan gärna vill lägga sig i vägen. Det har inte märkts så mycket på honom, lite mer gnäll och ytligare sömn i två dygn i början av veckan. Annars ingenting. Jag hade väntat mig mer. Men det kanske ännu kommer, det är en bit kvar innan hela är igenom tandköttet. Lite rosig om kinderna har han varit, som de tydligen kan bli.

Nu är den här! Den klassiska "pilla i munnen bilden" som alla föräldrar
envisas med att ta... Nej, det är inte jag som har rivit Elliot på näsan i all
min iver att dokumentera det lilla risgrynet (som inte syns, men känns!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar