måndag 12 september 2011

Att välja efternamn


Vi går just nu och funderar på vilket efternamn som Elliot ska få. Mitt namn (Nilsson) är i princip sveriges vanligaste och ganska trist. R har å andra sidan ett betydligt roligare men ett helt utländskt klingande efternamn som passar bättre till namnet Elliot. (Jag skriver inte ut R namn i bloggen av olika anledningar men han har indiskt påbrå) R efternamn är ovanligt och medför att han alltid får bokstavera det...något han är ganska trött på vid det här laget.

Vi kommer förmodligen att ta ett helt eget namn tids nog, men det kommer ännu att dröja ett litet tag. Är det kanske smartast att tills dess välja mitt namn som är helt neutralt och inte kommer att väcka en massa frågor om vare sig stavning eller ursprung? 

1 kommentar:

  1. Jag gillar R:s efternamn, det är ju jättefint! Men om ni inte tänkt att ha det namnet sen så är det kanske lättare att ta ditt efternamn så länge.

    Vi hade också problem med efternamnet, vi valde mitt efternamn eftersom Bazzes är så krångligt att stava, så jag förstår precis vad tvekar på.. det är inte lätt.

    SvaraRadera