onsdag 14 september 2011

Graviditetskilot är borta

I söndags var det exakt 5v sedan Elliot föddes och jag har gått ner prick 10kg, vilket innebär att mitt graviditetskilo (totalt +1,3kg från start) härmed är borta. Nu hoppas jag bara att amningen och kommande barnvagnspromenader kan råda bot på några fler av mina tidigare förvärvade kak-kilon.

Jag tycker att magen sjunker ihop ganska bra...eller helt okej iaf. Jag försöker ha en realistisk syn på det...den har trots allt agerat hotell i 9 månader. Ärret från kejsarsnittet ser fint ut och navelruinen har vandrat tillbaka in i kroppen.

Jag fick aldrig några bristningar på magen under graviditeten men den mörka hormonranden syns fortfarande ganska tydligt framifrån.

Magen 5v efter värpning

2 kommentarer:

  1. Men hallå där, sånt här kan du väl inte lägga ut på bloggen?? Fattar du vilken rå-ångest alla andra 99,99 procent av kvinnor som fått barn får nu?

    Du ser jättefin ut!Magen drar inte helt ihop sig på fyra veckor... även om kilona borta med råge så tar det lite tid för hud och allt att dra ihop sig. Och man måste träna inre magmusklerna för att inte maginnehållet ska puta ut alltför mycket. När det gått två månader efter snitt kan man börja med "Plankan", det ska tydligen göra susen. Shit vad lätt det är att ge råd till andra... funderar varje måndag på att göra nåt åt den där magen.. snart har det gått ett år. Kan nån låsa in mig på nåt träningsläger med bara vatten och (knäcke)bröd?

    SvaraRadera
  2. Vad fin du är! :)
    Jag upptäckte igår att jag har bristningar ovanför naveln... Jag tror inte att min mage någonsin kommer att återhämta sig.
    Kram

    SvaraRadera