torsdag 21 juli 2011

Sålt smöret & tappat pengarna...


Riktigt så illa är det kanske inte men jag vet inte heller om det egentligen var speciellt smart av mig att sälja sängstommen så här 2,5 veckor innan kläckning. Men efter alla möbleringsbestyr fick jag helt enkelt nog och nu är den väck! Efter två dagar på blocket har jag fått sålt en spegel, en pall, en sängstomme och en byrå så nu är snart hela sovrummet tömt! Nu väntar jag bara på att någon kan förbarma sig över en vitrinlucka till ett skåp så jag slipper slänga den... I helgen åker en annons in på akvarierna också. Kanske borde jag satsa på att sälja möbler i stället för villor och bostadsrätter? 

Nu står vi således i valet och kvalet... Kanske blir det någon av dessa stommar och hinner vi inte bestämma oss så blir det bara ett par sängben tillsvidare. R tycker inte att vi ska ha så bråttom med att bestämma oss...jag förklarade för "läkarn" att jag som höggravid har vissa bestyr att ta mig upp från golvet nattetid när jag ska på toaletten och som nyopererad kommer det att vara mission impossible. Så jo, lite bråttom har vi, faktiskt!

Valentine från ILVA
Lätt och luftig känsla.
Brimnes från IKEA
Med praktisk förvaring under sängen.
Kan köpas med eller utan huvudgavel.

2 kommentarer:

  1. Vi är supernöjda med vår Brimnes, förvaringslådorna rymmer massor och det behöver vi i alla fall i vår lilla lägenhet. Men den på ILVA är lite nättare och snyggare tycker jag. Om ni behöver förvaring säger jag Brimnes, om inte så ta Valentine istället.

    SvaraRadera
  2. Jag har bestämt att i framtiden ska vi ha en säng med förvaring. Förutom att jag vill ha just förvaringsmöjligheterna är jag trött på att katter och hundar går in under sängen och gömmer diverse saker. Men tills vidare får vi leva med sängen jag knappt kan ta mig ur ;-).
    Men ur en snygghetsvinkel så tycker jag som Linda, stommen från ilva är snyggare och luftigare.

    SvaraRadera