tisdag 3 maj 2011

Ren smörja!

Cocoa body butter

Fy, doften av det här kakaosmöret står mig upp i halsen och har så gjort från första dag. Varje kväll smörjer jag in hela magen med denna kakaodoftande kräm. Jag gnäller att det luktar illa och känns klibbigt, alla mina kläder luktar kakao. Faktum är att stanken av det här kakaosmöret är en av de få saker som kan få mig på riktigt uselt humör nu för tiden. Innan jag köpte denna burk hade jag Buriti Baby Body Butter (egentligen anpassad för barnhy) och den doftade mycket mildare och kändes inte lika klibbig. Någon som kan tipsa mig om vilken av Body Shops dofter som man kan stå ut med i längden?

7 kommentarer:

  1. Min favvis är just Buriti Baby Body Butter. Och Mango Butter. Men den har lite starkt fruktdoft och gick bort när jag hade kula på magen. Till sist blev det att byta till Alove Veran, som i stort sett är doftfi.


    Övriga body butters gillar jag inte alls. För mycket doft helt enkelt.

    SvaraRadera
  2. Jag använde något från lush som skulle vara anpassat för att motverka bristningar (jag antar det är det du är ute efter?). Den luktade jättegott och jag använde även bodyshops bodybutter med kokos. Men tyvärr kan jag säga att det hjälpte inte bristningar fick jag ändå och nu kommer jag få ännu fler...;) Man kan väl säga att jag har funnit mig i situationen.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar oliv bäst i Body shops serie. Men jag gillar inte deras bodybutter, det klibbar för mycket. Om du ska ha det för att smörja magen så är det bättre med Weledas havandeskapsolja. Den luktade gott till och med! Jag slapp bristningar men vet inte om det är oljans förtjänst eller om jag bara hade tur.

    SvaraRadera
  4. Den från lush heter therapy och finns under fliken massage på lush.se. Precis som Linda använde jag också weledas havandeskapsolja och den var nog helt ok i lukten. Om jag minns det rätt så får vissa bristningar och andra inte oavsett om man använder krämer och liknande, men jag tycker ju helt klart att man ska bättra på sina förutsättningar:-).

    SvaraRadera
  5. Tack för alla tips, jag ska sniffa och kolla in produkterna ni skrivit om! Bristningar beror till största del på hormoner (i kombination med ärftlighet/hydtyp och snabb uttänjning) och det biter nog inga krämer i världen på... men som du säger Maria, försöka duger...och om inte annat så kanske man kan slippa den där berömda klådan som "alla" pratar om?! :)

    SvaraRadera
  6. Med andra ord kommer jag att få tillbringa resten av livet i baddräkt när vi ska bada. Jag får väl skylla på ärftlighet eller något... Klådan klarade jag mig dock helt utan.

    SvaraRadera
  7. Maria: Äsch, det får gå...ingen annan kan ju baka våra bebisar åt oss, eller hur? Det finns så mycket annat man kan drabbas av som är betydligt värre... Men man kanske ska ladda upp med var sin burkini? ;-)

    SvaraRadera