torsdag 5 maj 2011

Hos barnmorskan v. 26

Idag, vecka 25+1 var jag hos barnmorskan och uppdateringen lyder:

SF-mått: 26 cm
Hb: 105 (hade 123 på inskrivningen)
Blodtryck: 120/55 (hade 110/60 på inskrivningen)
Hjärtljud: Hmm…var det 145, minns inte så noga. Det tickade på fint iaf.
Viktökning sedan inskrivning: + 800g (dvs. - 0,9kg sedan start).

Vilket innebär att allt är helt normalt! Vikten skulle jag inte bry mig så mycket om sa BM eftersom Apan växer som han ska ändå. Han roffar uppenbarligen åt sig det han behöver samtidigt som min egen kropp minskar. SF-måttet landade på 26 cm, vilket innebär att Apkulan rent storleksmässigt ligger precis över normalkurvan. Mitt Hb var alldeles för lågt och jag lovade att äta spenat och ta mina järntabletter bättre. 

Vad jag belönade mig med efter jag tagit putt i fingret? Jaa mina vänner, det visar jag er i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar