onsdag 18 maj 2011

Bröllopspresent

Lyxigt toapapper
R och jag är bjudna på två bröllop i sommar. Oturligt nog så infaller dessa på exakt samma dag och tid, vilket innebär att vi får gå var för sig. R får gå på sin systers bröllop medan jag får gå på min sysslings bröllop. Vi har varit runt och tittat på bröllopspresenter och just nu känns det som att vi aldrig kommer att hitta "rätt" prylar. Vi har varit runt och tittat på glas, skålar, tårtfat, ljusstakar och vaser men har inte riktigt funnit något bra som inte kostar skjortan än.

Nästa problem är vad jag ska gömma hyddan i. Förra sommaren var vi på bröllop när en av R bästa vänner gifte sig och jag hade hittat en perfekt (och halvdyr - trots REA) ljusrosa klänning med band av  "diamanter" på som jag hade på mig... Den passade perfekt till bröllop tyckte jag, men den lär jag nog inte få på mig i sommar... Någon som vet ett schyst tvåmannatält man kan hänga över sig? 

3 kommentarer:

  1. Vi var också på bröllop en månad innan Julia föddes. Jag hittade till slut en helt ok, enkel klänning på en sida på internet. Tyvärr så kommer jag inte ihåg nu vad sidan hette men ett tips är att leta runt där.

    Det var nästan svårare att hitta ett par snygga skor då fötterna svullnade upp så mycket så jag fick knappt ner dem i nåt =)

    SvaraRadera
  2. Jag har en rosa klänning som jag hade på mig på bröllop i somras när jag hade mage. Om du vill får du gärna prova den ifall du vill låna den till bröllopet. Har liten kofta till också. Du är dock lite längre än mig så det kan hända att klänningen blir för kort för dig. Du får gärna titta på den om du vill.

    Anna B har också en fin gravidklänning (blå tror jag) som hon hade på bröllop när hon var höggravid, kanske nåt hon vill låna ut eller sälja..

    Annars skulle jag satsat på en fin sommarklänning i vid modell, finns många sådana nu tycker jag. Behöver ju inte vara en gravidklänning egentligen, bara modellen är vid över magen. Synd att lägga för mycket pengar på nåt som du ändå inte kan ha sen.

    SvaraRadera
  3. Jag har samma problem. Dessutom har jag inte så stor lust att betala massor med pengar för något jag förmodligen bara kommer använda en eller max ett par gånger. Men jag tror att jag ska titta efter en klänning med större vidd, eller vad det nu heter, som jag möjligen kan ha efter graviditeten. Sen undrar jag hur stor kommer jag att vara i början på juli?! Kan jag börja titta på klänning nu eller ska jag vänta? Det är ett gissel... Tur att vi har i-landsproblem att sysselsätta oss med;).

    SvaraRadera