lördag 30 april 2011

Det fullkomligt HAGLAR smicker

Jag börjar tro att R går en charmkurs i smyg. Det fullkomligt haglar smicker över mig var och varannan dag numera.

Jag har haft lite ont...ja, inte ont kanske, utan varit lite öm på en punkt snett bredvid naveln ett par dagar. Jag misstänker att jag sträckt mig när jag putsade fönster eller liknande. Det är alltså ingen alarmerande smärta vi pratar om utan mer att det är ömt när jag rör mig eller trycker där. I går morse när jag klev upp tyckte jag dock att jag kände en liten hård "knöl" puta ut precis där det ömmar och bad R känna om han också kände den...men precis när han tryckte där så upptäckte jag att det kändes precis likadant på andra sidan om naveln. Då svarar R helt kliniskt:

"Det där är fett! Sådär knöligt känns det ju överallt"...samtidigt som han börjar mosa runt på magen och demonstrera mina samtliga fettknölar... han avslutar med något i stil med "det blir som ett rutnät med fett när magen spänns ut, förstår du." Sedan fortsätter han plocka fram sin frukost som om ingenting har hänt. Jag traskar in i vardagsrummet för att känna efter det där rutnätet...jag känner det inte nu men får upp en inre syn av kassler... I can't wait!

Bild

4 kommentarer:

  1. Haha...;-) männen vet verkligen vad de ska säga till en gravid kvinna...not! Johan har ont i halsen och i kroppen och beter sig som han är mer eller mindre döende. Jag kontrar med kom igen när du har varit gravid eller fött barn...
    Kram

    SvaraRadera
  2. STACKARS Johan... ;) Han får testa Zyx (värktablett för halsen) som de gör reklam om på tv...om han nu inte är så risig att han inte kan ta sig i väg till apoteket alltså ;) Halsen är väl i princip det enda stället man som gravid inte har ont i?

    SvaraRadera
  3. Ha ha han är ju galen din man. Vet han inte att han lever farligt? Men OM han har rätt så känns det ju skönt. Alla dessa magrutor man ser, det är alltså bara fettrutor alltså. Ska tipsa Bazze, om han vill ha magrutor ska han sluta träna och klämma några gräddtårtor istället :-)

    SvaraRadera
  4. Linda: Nä, han har uppenbarligen INGEN aning om detta ;-) Bazze och jag skulle kunna jobba på rutorna tillsammans i sommar, han blir väl pappaledig i samma veva som jag ska "kläcka"....och bageriet ligger ju precis mellan våra hus. Det här kan bli en bra sommar!! ;-)

    SvaraRadera