tisdag 26 april 2011

Ap-modet

Jag fick precis ett mail från en kompis med en länk till ett par klädhängare med apor. Titta så fina de är!

Aphängare


De enda ap-inspirerade hängare jag sett tidigare är dessa krokar som finns i olika färger och som man hänger över en dörr.

Dörrhängare

...och detta underbara Ap-träd i metall (det finns ett ljuvligt träd med fåglar också, se bild på det på deras hemsida) 

Apor i träd

Det är för övrigt några som undrat varför jag kallar bebisen för "Apan" och ja...det bara blev så. Jag älskar apor och när vi är på djurparken så är det störst sannolikhet att du hittar mig vid aphusen eller hos tigrarna, leoparderna och lejonen. Det började därför som ett litet internt skämt mellan mig och R... I början kändes graviditeten ganska overklig (även om det var helt planerat) och jag sa till R att jag trodde att det skulle komma ut en apa istället. Ja, det kändes på något vis mer rimligt än en människa...och det gör det ännu till viss del. Sedan blev det en liten grej med att det kanske skulle bli en "Herr Nilsson", vilket det också visade sig bli. Sist men inte minst så tyckte jag att det passade så bra att Apan hänger och slänger i sin lian (navelsträngen). Ja, kort och gott är detta historien bakom varför jag kallar honom Apan.

2 kommentarer:

  1. Vilka söta klädhängare... Fika snart? Kram Maria ps. Tack för senast!:)

    SvaraRadera
  2. Fikar gärna och tack själv, alltid lika kul :) ...har mailat dig.

    SvaraRadera