lördag 12 februari 2011

Underbara dag

Jag älskar verkligen att vakna och se att solen skiner. Gå upp tidigt och sitta i soffan och äta frukost, knappa på datorn, slötitta på Nyhetsmorgon eller ett inspelat avsnitt av "Two and a Half Men". Varför börjar inte alla dagar så här? Nu är det dax att våren kommer så att vi slipper snö och slask. Jag ser fram mot i sommar när R och jag kan äta både frukost, lunch och middag på balkongen. Tack och lov för söderläget som gör att vi har sol från tidig morgon till sen kväll. I höstas slängde jag alla blommor, kryddor, smultron och vinbär. Jag orkade helt enkelt inte försöka övervintra växterna där ute en vargavinter till. I år ska jag köpa helt nya plantor och så ska jag måla om balkongmöblerna. Första året vi köpte möblerna så var jag duktig att sätta in dem i tid, olja in dem och stoppa ner dem i förrådet. Sedan skaffade vi två bilar och nu tar istället 8 däck upp den plats där bordet förut stod (går ej att fälla ihop) så i år fick bordet tyvärr stå kvar på balkongen och på skivan har färgen nu börjat flagna. I vår är det också dax för att skura av trätrallen igen. Förra gången så glömde jag bort att jag hade tappat ner svampen i skurspannet och eftersom vattnet var HELT grönt av alger så såg jag inte heller det när jag sedan skulle spola ner det i toaletten. Svampen fastnade och det blev tvärstopp. Vi försökte fixa det själva men utan resultat så tillslut fick vi ringa efter avloppsakuten. Jag ska inte göra om det misstaget igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar